PAS MENUJU NEGARA BERKEBAJIKAN

Wednesday, November 25, 2009

Bina BENTENG Utk Elak Banjir..... APA AKAN JADI KEPADA TAMAN LAIN....

Posted on 8:42 PM by Penyelaras Pemuda PAS DUN Tepoh





Semalam, skuad Kebajikan Tepoh dah mewartakan bahawa akan dibina Benteng mengelilingi Taman Pusu 3 bagi mengelakkan banjir. Skuad Tepoh (SeT)juga telah melontarkan pandangan bahawa cadangan membina Benteng adalah cadangan GILA dan BODOH. SeT berpandangan projek Gila dan Bodoh ini adalah sekadar projek "TESTING" atau 'Try & Error'.

hari ini SeT kemukakan gambar Taman di sekitar Pusu 3 yang tidak termasuk di dalam kawasan Benteng "Bodoh" yang dicadangkan oleh Yb Ramli dan kroni. Beberapa persoalan yang kena di jawab adalah ;

1. Sekiranya tujuan pembinaan Benteng adalah untuk mengelakkan air sungai mengalir masuk ke kawasan Pusu 3, KEMANAKAH air ini akan mengalir ?

JAWAPANNYA --> Air akan mengalir ke kawasan sekitar Pusu 3 di luar Benteng. MAKNANYA.... Taman2 lain disekitar Pusu 3 akan mengalami BANJIR BESAR....!!!. Maknanya.... untuk membantu mangsa di Pusu 3.... Yb Ramli akan MENGORBANKAN penduduk disekitar Pusu 3... termasuklah Baruh Tok Jiring dan Tok Jiring sendiri ????. Adakah ini satu perlaboran yang berbaloi..... ??? Kenapa Yb Ramli beriya-iya benar mahukan projek ini dilaksanakan ???? Ada komisen 10 % ke ???

2. Kawasan Pusu 3 adalah kawasan tanah berpasir. Sekiranya benteng dibina, air masih boleh meresap masuk melalui tanah berpasir tersebut.... Berbaloi ke ke nak bina Benteng dengan kos hampir RM 6 Juta.... hanya untuk sementara.....

3. Nantilah SeT bincangkan.....

Selamat Hari Raya Aidil Adha.......

No Response to "Bina BENTENG Utk Elak Banjir..... APA AKAN JADI KEPADA TAMAN LAIN...."

Leave A Reply